Wednesday 13 October 2010

Sek Sultanah Asma

Assalamualaikum wbt,

Hidup merantau sememangnya suda ada dalam kehidupan ku sejak dari kecil lagi. Seingat saya berada di Kuala Kurau, Kelantan , Alor Setar dan akhir sekali Ipoh. Selepas itu saya banyak merantau sendiri mencari ilmu.

Pelbagai sekolah yang saya hadiri. Tetapi Sekolah yang satu ini banyak sekali memori indah terpahat. Sek Sultanah Asma, Alor Setar Kedah.



Bila terkenang akannay , tersenyum sendiri kenangan-kenangan nakal yang indah. Terkenang akan guru-guru yang sangat 'passion' dengan profession seorang guru. Dalam garangnya tetap ada lembutnya. Rindu....zaman yg tiada pergolakan jiwa dan resah gelisah.

Alhamdullilah dengan kemudahan Internet, dan FB dapat juga menjejaki kawan-kawan serta guru-guru sekolah. Alhamdullilah, nampaknya Allah swt merahmati usaha guru-guru yang bersusah payah mendidik kami, maka Allah swt menjadikan manusia yang 'menjadi'.

Di kesempatan ini, saya mohon kepada kawan-kawan sekolah ASMA jika selama kita berkenalan dan berkawan ada saya terkasar bahasa. Maaf kan saya. Halalkan setiap apa jua yg diberikan kpd saya.

Buat guru-guru yang dikasihi. Moga Allah swt mengampunkan dosa-dosa cikgu, merahmati, memberkati cikgu-cikgu semua. Moga Allah swt memberikan kebahagiaan dan kebaikan dunia dan akhirat buat cikgu-cikgu.


Kedinginan air cond di pejabat , mengulang kemabli desiran angin di Sultanah Asma.

Moga adinda-adinda di Sekolah sultanah Asma terus berjaya dan menyayangi cikgu-cikgu yang banyak baktinya.

Jika anda bakal menjadi guru jadilah guru seperti Baginda Rasul atau boleh rujuk di sini sebagai teladan.

No comments:

Post a Comment